W monografii przedstawiono nowatorskie metody monitorowania zjawisk destrukcyjnych zachodzących w mechanicznych zespołach napędowych. Rolę obserwatora stanu technicznego zespołu napędowego odgrywa prądnica pokładowa: prądu przemiennego lub prądu stałego. Z uwagi na odmienne właściwości tych prądnic opracowano dwie metody badawcze: FAM-C i FDM-A. Metody te nie wymagają żadnego dodatkowego czujnika, lecz wykorzystują istniejące w strukturze obiektu prądnice elektroenergetyczne lub prądnice tachometryczne. Autor dokonał klasyfikacji zjawisk oraz stworzył swoisty katalog uszkodzeń zespołów mechanicznych i ich odzwierciedlenia w FAM-C i FDM-A.
pozycja do pobrania
- ISBN 978-83-61021-37-7
- Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, Warszawa 2014
- fotografie, wykresy, tabele, indeks rzeczowy, format B-5, okładka miękka, s.313