The topic of this monograph is the process of diagnosing helicopter propulsion units using an original FAM-C method developed at the Air Force Institute of Technology, and based on the measuring output voltage frequency modulation of an onboard generator mechanically coupled to the tested propulsion unit.
The authors greatly focused on describing the structure of the tested propulsion units, particularly their bearing nodes. This was required to identify mechanical component damage. Based on the available source literature, descriptions of overhaul technologies and personal experience (participation in the helicopter propulsion unit assembly and disassembly during overhauls), the authors compiled an essential knowledge base on the construction of individual mechanical nodes.
Monografia jest tłumaczeniem na język angielski rozszerzonej i uzupełnionej publikacji „Diagnozowanie zespołów napędowych śmigłowców metodą FAM-C”, dostępnej do pobrania tutaj:
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach Programu „Doskonała nauka II”.
Project co-financed from the State budget allocated by the Minister of Education and Science under the Programme „Doskonała Nauka II” (Excellent Science II).
Do pobrania
- ISBN 978-83-61021-67-4
- Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, Warszawa 2024
- Wykresy, rysunki, tabele, format B-5, okładka miękka, s. 441