Laboratorium Diagnostyki Systemów Tribologicznych
  • Zarejestruj

 

Laboratorium Diagnostyki Systemów Tribologicznych Z-34b

 

 

Laboratorium Diagnostyki Systemów Tribologicznych posiada certyfikat AB 138 - zakres akredytacji Polskiego Centrum Akredytacji jako laboratorium badawcze. Laboratorium działa w wewnętrznym systemie zarządzania jakością zgodnym z dokumentem standaryzacyjnym NATO AQAP 2110 i ISO 9001.

pdfCertyfikat OiB.pdf

pdfZakres akredytacji OiB.pdf


Laboratorium wykonuje:

 

  • Diagnostykę stanu technicznego układów łożyskowania silników lotniczychCertyfikat-Akredytacji-AB-138
  • Diagnozowanie pokładowych instalacji hydraulicznych statków powietrznych
  • Diagnozowanie układów tribologicznych maszyn i urządzeń


Oferuje badania poniższych cieczy roboczych:

 

  • oleje smarowe
  • oleje hydrauliczne
  • paliwa
  • inne produkty naftowe


STOSOWANE METODY BADAWCZE:

  • Oznaczenie zawartości pierwiastków gromadzących się w cieczy roboczej, metodą optycznej spektrometrii emisyjnej z elektroda rotacyjną w zakresie od 1 do 900 ppm w zależności od pierwiastka
  • Oznaczanie zawartości pierwiastków metodą optycznej spektrometrii emisyjnej z elektroda rotacyjną z zastosowaniem Rotrodowej Spektroskopii Filtracyjnej umożliwiającej pomiar cząstek powyżej 8 mikrometrów
  • Wyznaczania parametrów charakteryzujących produkty zużywane gromadzące się w cieczy roboczej metodą ferrograficzną
  • Oznaczanie zawartości pierwiastków wydzielonych z cieczy metodą fluorescencji rentgenowskiej w zakresie od 5 do 5000 ppm w zależności od pierwiastka
  • Oznaczenie składu granulometrycznego stałych ciał obcych w cieczy roboczej za pomocą automatycznego licznika cząstek metodą bezpośrednią 
  • Oznaczanie lepkości kinematycznej za pomocą zestawu do automatycznego pomiaru lepkości kinematycznej olejów zużytych
  • Określenie zawartości związków chemicznych w cieczach roboczych m. in. wody, węgla, związków smolistych za pomocą półautomatycznego spektrometru FT-IR
  • Określenie zawartości paliwa w oleju przy użyciu miernika Fuell Snifer o zakresie pomiarowym od 0 do 10% rozcieńczenia paliwa (olej napędowy, benzyna lub inne lekkie paliwa węglowodorowe) w olejach silnikowych
  • Określenie barwy w próbkach oleju za pomocą kolorymetru Lovibonda
  • Określenie gęstości cieczy roboczych za pomocą gęstościomierza automatycznego

 

ZASTOSOWANIE METOD BADAŃ POZWALA NA:

 

  • ocenę i prognozowanie stanu technicznego układu w trakcie bieżącej eksploatacji;
  • określenie składu chemicznego (od Ca do U);
  • uzyskiwanie wczesnych sygnałów podwyższonego zużywania elementów zespołów układu;
  • wykrywanie stanów przedawaryjnych i podejmować odpowiednie przedsięwzięcia profilaktycznych
  • identyfikacje źródła zanieczyszczeń cieczy roboczej - pośrednia metoda wykrywania paliwa w oleju – nieszczelności w układach paliwowych i olejowych
  • prowadzenie eksploatacji układu według stanu technicznego, a nie według resursu
  • planowanie terminy niezbędnych obsług i remontów
  • weryfikacja remontów – obserwacja procesu docierania się elementów układów;


Akredytowane Laboratorium Diagnostyki Systemów Tribologicznych wykonuje badania na rzecz lotnictwa wojskowego i cywilnego, straży granicznej, policji, transportu publicznego i przemysłu.

pdfReklamówka_LDST_2017.pdf 

 

KONTAKT

Laboratorium Diagnostyki Systemów Tribologicznych

ul. Księcia Bolesława 6, 01-494 Warszawa
tel.: 261 851 675
fax 261 851 675
e-mail: marek.zboinski@itwl.pl

 

Udostępnij

Adres:
ul. Księcia Bolesława 6
01-494 Warszawa, skryt. poczt. 96
godz. pracy: od Pon.-Pt.
w godz. 730 - 1530

NIP 525-000-72-82
REGON 010401369

SEKRETARIAT
telephonetel./fax +48 261 85 13 00
emaile-mail: poczta@itwl.pl

 

KRS 0000164795
Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy
w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy KRS

Kim jesteśmy

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych jest instytutem badawczym nadzorowanym przez Ministra Obrony Narodowej. Misją Instytutu jest naukowo-badawcze wspomaganie eksploatacji techniki lotniczej.

Działalność w Zakresie

  • Badania naziemne i w locie
  • Systemy diagnostyczne dla techniki lotniczej
  • Wspomaganie sterowania eksploatacją
  • Symulacja i modelowanie
  • Awionika
  • Uzbrojenie Lotnicze
  • Systemy rozpoznania, dowodzenia i szkolenia
  • Integracja systemów transmisji danych C4ISR
  • Bezzałogowe statki powietrzne
  • Diagnostyka powierzchni roboczych lotnisk
  • Badania paliw i cieczy roboczych
  • Testy i certyfikacja wyrobów

Polityka prywatności